luni, 30 iulie 2012

Uscarea legumelor


De ce legume uscate la soare?
In primul rand, pentru ca sunt delicioase, in al doilea rand, pentru ca isi pastreaza majoritatea proprietatilor daruite de natura. Si... iarna este lunga pentru un vegan ;))
Cum prea mult timp liber nu am, usuc cat pot de mult in luna august si o mica particica din iulie.
Dar cum procedez?
Prima data imi confectionez in 'device', ca o cutie. Ii fac peretii din scandura, partea de jos din plasa impotriva insectelor si ii pun 'capac' o sticla transparenta.
Este cel mai greu pas ;))
Apoi e simplu!
Eu am uscat: vinete, ardei, rosii si dovlecei.



Le tai, le asez cu fata la soare apoi pun sare, fara iod, din belsug si in doua zile sunt gata.
Pun cutia fix in bataia soarelui iar sarea este extrem de importanta pentru ca-i singurul 'conservant'.
Ce fac cu legumele odata uscate?
Eu le pun intr-o sacosa din bumbac la pastrare si, incepand cu luna noiembrie, le pun in uz :)
Cum le folosesc?
Rosiile uscate sunt un deliciu iarna.
Le hidratez o ora apoi pun cateva linguri de ulei de masline si condimente uscate.
Le mananc cu paste, in salate de iarna, peste pizza de casa ... etc
Cu vinetele, ardeii, dovleceii si rosiile uscate fac 'zacusca raw' si alte paste tartinabile.
Le gasiti pe toate, pe blog, la 'mic dejun'.
Daca stau la apartament?
Ehhh aici e mai dificil dar nu imposibil.
Poti usca in cuptor la o temperatura de 40%. Cuptorul meu merge minim 50%, eu zic ca se pot usca si asa.
Daca vrei sa usuci 'profesionist' trebuie sa iti cumperi un deshidrator.
Spor :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu