duminică, 8 iulie 2012

Briosa, fructe si 'creme legere'




De fapt nu-i chiar briosa dar nu prea stiu cum sa-i spun si arata ca o briosa deci .... ;)) tre sa fie briosa.
Este o reteta pe care am invatat-o la scoala si imi place tare mult.
Se numeste, de fapt, 'Chocolate sugar dough'.
Se face chiar simplu si este super buna in combinatie cu fructe.
Reteta, pentru o coca de 316 gr (5-6 buc) este cam asa:
- zahar brun 50 gr;
- faina de migdale 15 gr;
- unt 75 gr;
- sare 0.5 gr;
- ou intreg(galbenus plus albus) 50 gr (un ou);
- faina alba 117 gr;
- pudra de cacao sau carob 9 gr.

Prajiturica va fi densa si crocanta deci foarte consistenta, nu este lejera si pufoasa ca o briosa.
O sa-mi spuneti ca nu gasiti faina de migdale si va voi raspune ca nici macar eu nu am la magazin ;)). Prin urmare facem din migdale. Am pus in blender, fara apa sau altceva, o mana de migdale si am blenduit. Cam atat... :) in cateva minute am avut faina din migdale.... simplu.
Ok... incepem sa facem briosa ca am zabovit destul.
Intr-un mare bol punem: zaharul, faina de migdale, untul pe care il taiem cubulete si il lasam un pic la temperatura 'hot' din bucatarie ;)), sarea, oul batut bine si pudra de cacao.
Am folosit mixerul de mana pentru a le amesteca bine. Cand sunt amestecate adaugam faina alba si folosim iar mixerul pentru omogenizarea completa.
Motivul pentru care adaugam faina la final este ca nu vrem sa lucram glutenul din ea. Daca lucram glutenul prajitura nu va mai fi crocanta ci va fi, mai degraba, gumoasa si legata.
Punem coca, cu o lingura, intr-o tava de briose si la cuptor cu ea. O coacem la 150 gr pentru vreo 45 de minute.
Intre timp taiem bucatele de fructe proaspete si pregatim 'creme legere'.
Creme legere este amestec de 2 linguri iaurt si o lingura smantana, la portie, :))))) complicat tare de pregatit.
Nu's fan lactate, rar de tot consum, dar acum merge bine.
Este bun tare si numai nimerit pe caldura de afara!
Spor!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu