marți, 19 iunie 2012

Cous-cous si creveti



Cous-cous-ul este grau dur maruntit si prefiert, cel mai des in aburi.
Este consumat in bucatariile orientale, araba, marocana cu legume sau carne.
Are aceeleasi proprietati nutritive ca si graul, cerealele.
In imagine am facut cous-cous cu supa de legume si creveti aromati cu rom brun.... plus un sos reductie foarte gustos, dar haideti sa va povestesc.
Am facut supa de legume din doua cepe, doi morcovi, pastarnac si telina, sare si o rosie proaspata.
Le-am fiert bine apoi am strecurat supa si am turnat-o peste cous-cous.
Pentru o portie de cous-cous ca in imagine puneti jumatate de cana de cous-cous si turnati supa de legume pana se umple cana, adica dublu decat cous-cous.
Intre timp, decorticati crevetii, eu am pus 4 creveti la portie.
Capetele si cozile le pastrati intr-o oala mai mica si adaugati: jumatate de rosie cubulete, jumatate de fenicul cubulete, frunze de praz. Puneti apa cat sa le acopere si fierbeti 20 minute.
Apoi strecurati si pastrati doar zeama. Stropiti zeama cu sos de soia si otet balsamic si lasati sa se reduca pe foc (adica fierbeti incontinuu, la foc mic, pana scade zeama). Cand incepe sa se ingroase un pic este gata.
Crestati crevetii pe spate si incingeti o tigaie. Stropiti cu un ulei rezistent la caldura si puneti crevetii.
Condimentati cu sare si piper si puneti un pahar, mic, de rom brun (mie imi place Havana).
Lasati sa scada romul apoi indepartati de pe foc.
Ne intoarcem la cous-cous.
Il strecurati bine de tot apoi incingeti o tigaie si il uscati un minut doua pe foc. Amestecati incontinuu si puneti un cub de unt. Apoi inchideti focul si facem aranjamentul in farfurie.
Luati un patrat culinar si puneti, cu o lingura, cous-cous pana se umple. Apoi presati un pic si indepartati patratul.
Asezati 4 creveti deasupra cous-cous-ului si turnati, cu o lingura, foarte generos sosul.
Super super bun si nu foarte complicat!
http://www.alegebio.ro/produse-alimentare-bio/cereale/cus-cus-bio-400-gr-my-bio-natur.html
http://www.alegebio.ro/produse-alimentare-bio/otet-si-ulei/ulei-pentru-prajit-1-l-crudigno.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu