joi, 7 iunie 2012

Cheese cake sarat cu creveti si cocos


Imi place tare mult combinatia din aceasta reteta.
Gustul de branza, fin, merge tare bine cu gustul crevetilor si al sosului.
Dar sa va povestesc un pic despre ultima luna in Franta, ca de acolo a inceput tot.
Am fost in sudul Frantei pentru un scurt curs de gastronomie, cel mai scurt. Intr-o luna poti invata doar cateva tehnici, cateva retete si montarea felului de mancare pe farfurie... dar cam atat.
Sunt multumita de scoala pe care am ales-o si de oamenii cu care am lucrat acolo.
Am facut, in fiecare zi, cursuri de patiserie de dimineata (voi face si tarte cat de curand) si cursuri de bucatarie dupa amiaza. Nu a fost usor dar mi-a placut tare mult.
In concluzie.... voi sa spuneti daca am evoluat, vre-un pic, in ccea ce priveste retetele si combinatiile folosite.
La intrebarea 'pe cand un restaurant in Ro.?' nu am un raspuns clar pentru ca si eu mi-o tot pun.
Trebuie sa ma reintorc la scoala pentru, cel putin, 6 luni deci, sper, ca din vara lui 2013 sa avem si un restaurant 'AlegeBio'.
Intre timp testam retete!
Pentru reteta propusa astazi aveti nevoie de:
Pentru 2 persoane
- 200 gr branza fina (eu am pus philadelphia)
- 20 gr de oua (cam un ou vine)
- o felie de paine prajita
- 10 gr unt
- o jumatate de lime
- 8 creveti proaspeti (gri nu roz, cei roz sunt deja prefierti... este doar de estetica)
- o mana de spanac proaspat
- nuca de cocos rasa
- sare, piper
- doua frunze de caltunas pentru decor (se mananca )
- doua albastrele pentru decor si nu numai :)

Incepem cu cheese cake.
Amestecati, intr-un bol, branza, oul, sare, piper, zeama de lime pana se omogenizeaza.
Maruntiti bine felia de paine prajita si amestecati cu untul.
Trebuie sa coaceti cheese cake-ul in inele culinare sau in tava de briose, deci alegeti ce aveti.
Ungeti forma cu unt si puneti un strat de 2 cm de paine maruntita si amestecata cu unt. Umpleti forma cu amestecul facut din branza.
Incalziti cuptorul de 160 gr si coaceti pentru vreo 30 minute.
Intre timp pregatim sosul din:
- capetele si cozile crevetilor
- jumatate de fenicul
- jumatate de rosie
- o ceapa sau frunze de praz
- vin alb
- sare
-piper.
Taiati mic toate ingredientele, stropiti cu ulei si puneti pe foc. Gatiti 5 minute in sucul lor apoi adaugati vin alb, cam 50 ml, lasati sa fiarba inca vreo 5 minute. Completati cu apa cat este nevoie. Strecurati legumele si crevetii astfel incat sa ramana doar sucul. Puneti sucul la foc si lasati-l sa se reduca pana se ingroasa un pic apoi este gata.
Curatati crevetii si taiati-i la jumatate pana aproape de coada.
Spalati bine si incingeti o tigaie :). Stropiti cu un pic de ulei si asezati crevetii, 2 min pe o parte, 2 min pe cealalta. Ei se vor deschide :), este perfect normal.
Cand sunt gatiti, dati-i bine prin nuca de cocos rasa, presarati si sare.
Spalati spanacul si taiati frunzele in bucati mari. Stropiti cu ulei de masline si puneti in tigaie pentru 30 de secunde. Doar cat sa devina moale spanacul, nu-l gatiti.
Acum ramane doar asezarea in farfurie :)
Luati un patrat culinar si asezati spanacul. Peste spanac puneti cele doua bucati de cheese cake. Deasupra crevetii, 2 pe  buc 2 pe cealalta. Peste tot puneti sosul cald si decorati cu frunza de caltunas si floarea de albastrea sau altceva.
Mie mi-a placut tare :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu