marți, 24 ianuarie 2012

Avocado umplut



Am servit avocado umplut la Casa Satya(restaurant) de mai multe ori dar, pana aseara, nu facusem niciodata.
Asa ca am recreat reteta din memoria papilelor gustative si cu ce aveam prin casa apoi am adaugat cate ceva pe langa.
Cum era 22.30 si nu ne era atat de foame am facut dintr-un avocado doua portii exact ca in imagine.
Reteta este cam asa:
- un avocado copt ca si fruct, NU copt in cuptor  (din supermarket il luati crud, lasati-l la temperatura camerei pana ajunge moale... atunci este gata);
- 5 crengute de patrunjel (nu stiu cum sa va spun altfel);
- 1 praz sau o ceapa verde (sau) ceapa uscata,.... de care aveti, eu am pus praz ptr ca asta avem
- zeama de lamaie (un sfert de lamaie);
- 7 linguri ulei de masline;
- 7 rosii uscate
- 4 catei de usturoi pisati;
- o lingurita de condimente uscate (eu am pus salvie si patrunjel);
- seminte de susan.

Eu am folosit pentru a taia avocado un cutit ceramic, daca nu aveti folositi cutit normal dar stoarceti lamaie imediat peste el, altfel oxideaza.
Taiati-l pe jumatate si scoateti samburele. Apoi decupati frumos mijlocul astfel incat sa ramana doar carcasa peste care sa puneti umplutura, pe care o facem asa:
Taiati patrunjelul, prazul, rosiile uscate si puneti-le intr-un bol. Apoi taiati mic mijlocul de avocado decupat si hop in bol. Adaugati zeama de lamaie, sare, piper, uleiul de masline, usturoiul si condimentele uscate. Amestecati bine de tot pana cand se amesteca aromele.
Umpleti avocado si presarati seminte de susan.

Spalati si taiati brocoli, scurgeti bine si aruncati-l intr-o tigaie cu putin ulei de masline. Invartiti in minut si asezati langa avocado.
Taiati salata iceberg, asezati langa avocado si brocoli apoi turnati ulei si otet balsamic peste salata.
Bun, mai ramane painea.
Prajiti doua felii de paine si puneti unt.
Condimentati cu salvie uscata sau alte ierburi aromatice.

Cam asta este!
Este mai complicat de explicat decat de realizat aceasta reteta ;)).

Spor!

http://www.alegebio.ro/produse-alimentare-bio/sare-zahar-condimente.html
http://www.alegebio.ro/produse-alimentare-bio/seminte-si-samburi/susan-in-coaja-250gr-rapunzel.html









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu