miercuri, 6 iulie 2011

Avem o tara frumoasa....... impresii de calatorie din Moldova

Deplasarea in partea de nord a tarii s-a incheiat. Vin cu o multime de impresii frumoase!
M-a impresionat foarte mult multitudinea de turisti straini care vizitau zona, parca nu eram in Romania: chinezi, indieni, polonezi asa mai departe. Pensiunile erau pline si peste tot goneau autocare.
Zona Moldovei este curata, foarte verde mai verde decat am vazut vreodata si toti oamenii veseli si prietenosi. Recunosc ca nu este prima data cand vizitez aceasta zona dar acum am vazut-o, parca, cel mai bine.
Stefan Cel Mare, Manastirile, raul Ozana, Moldova si Bistrita, 'bojdeuca' lui Creanga, toate se impletesc pentru a creea un tinut parca de basm cu o atmosfera unica in lume. Istoria noasta, ca neam, nu este niciunde mai vie!
Este binecunoscuta arta culinara moldovenesca si bucovineana sunt pana si in Bucuresti restaurante cu specific insa nu prea se potrivesc cu stilul de a gati de acolo. Nu voi vorbi despre tochitura moldovenesca sau bulzul dornean ci despre partea culinara mai putin cunoscuta a acestei zone anume felurile lacto-vegetariene sau 'fara carne'.
Cele mai delicioasa si originale feluri de mancare pe care le-am gasit doar acolo contin hribi.
Hribul este denumit si 'regele ciupercilor'. Cresc in padurile din zona si sunt culesi si vanduti in pietele locale. Foarte gustosi sunt gatiti in multe feluri: hribi cu smantana si mamaliguta, hribi caliti cu usturoi, patrunjel si mamaliguta, bors de hribi, bors de fasole si hribi si zacusca de hribi. Sunt sigura ca sunt mai multe feluri insa eu pe doar pe acestea le-am incercat.
Toate fotografiile le gasiti intr-un album distinct pe facebook!
Zacusca am gasit de toate felurile: de vinete si hribi, de ardei cu vinete, morcovi cu vinete.
Hribii sunt foarte hranitori pentru organism, contin proteine si o multitudine de elemente foarte folositoare pentru noi din pricina ca este format din celule simple care sunt cel mai usor de asimilat, fara consum de alte resurse!
Cum imaginile graiesc mai bine decat cuvintele(in unele cazuri) va las sa vedeti fotografiile pe care le-am facut cu un aparat nu tocmai profesional.
Spor in toate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu