luni, 23 iulie 2012

De ce sa mananc alge marine?


Dar ce nu's atatea de mancat, pe pamantul asta, de tre sa mananc alge?



Recunosc, ca o buna perioada, nu am consumat alge deloc pentru ca mi se parea ca-i un aliment la moda.
Pai si ce nu-i? Ba da dar...... nu le face mai putin bune si la gust si pentru organism.
Intr-un final glorios le-am incercat timid.
Le luasem acasa, pentru pozat, si ma hotarasem sa-mi fac o salata.
Am pus o mana de alge dulse intr-un bol de apa si, cand am terminat salata, le-am scurs, le-am tocat si le-am adaugat.
De atunci ne-am imprietenit.
Daca vreti sa cititi informatie, destul de completa, despre alge go to wikipedia pe link-ul de mai jos:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Alge
Din punct de vedere al compozitiei chimice, algele marine contin din abundenta minerale si oligoelemente (iod, magneziu, potasiu, calciu, fier, mangan, fosfor, sulf, cupru, nichel, cobalt, rubidiu, siliciu), diastaze (enzime) si vitamine (A, B, C, D1, D2, E, F, K, PP), aminoacizi (acid glutamic, cistina, metionina, valina, tirozina, lizina, acid aspartic), glucide, materii grase, clorofila (structura sa chimica seamana cu cea a hemoglobinei umane), mucilagii si principii antibiotice, fapt care indreptateste 
clasarea lor in categoria alimentelor-medicament.(sursa: formula as)
Un alt motiv ar fi pentru diversitate, trebuie sa mancam cat mai divers pentru ca fiecare planta contine o 
combinatie unica de elemente care asigura functionarea organismului nostru.
Si daca tot am scris despre ele, mi-am mai facut o salata ;))
Salata contine:
- rosie, 
- dovlecel crud taiat mic,
- gulie,
- ardei verde,
- paste cu leurda,
- alge de mare dulse,
- urechi de lemn hidratate,
- seminte de dovleac si floarea soarelui hidratate,
- muguri de pin,
- sos si ulei de masline si sos soia
- sare.
Spor!
http://www.alegebio.ro/paste-din-grau-spelta-cu-leurda-250-gr-bio-redei.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu