luni, 16 iulie 2012

De ce nu sustin exploatarea miniera la Rosia Montana



Sa facem un exercitiu de imaginantie.
Sa spunem ca tu ai avea o masina de colectie, rara, impreuna cu alti doi prieteni. Voi inchiriati masina pentru evenimente si castigati binisor din treaba asta.
Sa ne mai inchipuim ca un parc auto ar vrea aceasta masina, dar voi nu o vindeti ca va aduce venit constant.
Aici intervin eu care stiu de treaba asta. Merg la parcul auto si fac o intelegere cu ei in urma careia voi veti duce masina la ei si veti primi pe ea aproape nimic.
In toiul noptii, eu si cu cativa baieti destepti (sunt fata dar nu se mai pune ca-i fictiune), venim si iti furam anvelopele, oglinzile si tot ce se mai poate fura. O lovim, sticam caroseria.
Dimineata, SOC! In loc de o masina scumpa de colectie gasiti o epava.
Cum reparatia costa o avere, o duceti la parcul auto si primiti remuneratie aproape 0.... pentru ca de, va scapa de epava si poate va da si de lucru, dupa ce reconditioneaza masina.
Parcul auto, avand piese si forta de munca ieftina, face repede masina.
Apoi va angajeaza tot pe voi sa inchiriati masina LOR (fosta voastra masina) pentru evenimente.
Acum voi aveti salariu de 800 lei pe luna si conduceti toata ziua dar sunteti recunoscatori ca nu ramaneti fara venit.
Intre timp, eu imi primesc spaga pentru livrarea masinii si imi iau casa in Maldive.
E bine? Pentru cine a fost corecta toata treaba asta? Si cine a castigat?
Voi, cei care ati avut masina si sunteti cinstiti, ati castigat ceva?
Apoi, eu, vin din Maldive cu haine scumpe si ceasuri de aur si 'va vorbesc de sus'... ca vorba aceea 'nu suntem la aceelasi nivel'.
Faceti vreo paralela cu Rosia Montana, uzinele, santierele, porturile noastre?
Spor!

Un comentariu:

  1. si cum basescu sustine si face reclama pt gold-corporation...grija ce votati !

    RăspundețiȘtergere